E215C i E245C marki New Holland poszerzą do 4 różnych modeli ofertę HKL na koparki gąsienicowe w segmencie 21-31 t.

Nowe koparki TIER 4 w ofercie HKL

 

Nowe modele serii C: E125C (21 ton) i E245C (25 ton), podobnie jak już wprowadzone na rynek E265C (27 ton) i E305C (31 ton), stanowią prawdziwy przełom pod względem parametrów i wydajności pracy. Maszyny te spełniają również normę emisji spalin Tier 4i (=Stage 3B). Zgodność z normą Tier 4i jak i ponadprzeciętne osiągi gwarantuje użycie technologii selektywnej redukcji katalitycznej, tzw. SCR ( z ang. Selective Catalytic Reduction).

Silniki w koparkach gąsienicowych New Holland wyróżniają się zastosowaniem technologii SCR. Technologia SCR optymalizuje proces spalania w celu zapewnienia najwyżej wydajności. Dzięki temu 6 cylindrowy silnik Diesla w systemie common rail, w porównaniu z poprzednią wersją tych maszyn, produkuje 15 KM więcej przy jednoczesnym ograniczeniu ilości spalanego paliwa (do 10% mniejsze spalanie). Rozwiązanie to, opracowane przez FPT Industrial (Fiat Power Train Industrial), opiera się na systemie obróbki następczej spalin, w którym tlenki azotu są rozbijane na azot i wodę (parę wodną) w trakcie reakcji chemicznej z płynem DEF (Diesel Exhaust Fluid), bardziej znanym pod nazwą handlową AdBlue. Przy zastosowaniu technologii SCR, cząstki stałe (PM) nie stanowią problemu, ponieważ proces spalania w komorze silnika odbywa się przy odpowiednio wysokich temperaturach, które skutecznie minimalizują zawartość cząstek stałych (PM). W rezultacie maszyna nie posiada filtra cząstek stałych, który trzeba regularnie regenerować, czyścić, a po czasie wymienić na nowy. Brak filtra cząstek stałych w koparkach gąsienicowych New Holland oznacza dodatkowe oszczędności na kosztach eksploatacji i serwisu. Należy jedynie uzupełniać zbiornik płynu DEF/AdBlue, średnio raz na 4 tankowania oleju napędowego.

Oszczędność na paliwie rzędu do 10% przy jednoczesnym wzroście wydajności to jednak nie tylko efekt zastosowania technologii selektywnej redukcji katalitycznej - SCR. Do tego faktu przyczynia się również zoptymalizowany układ hydrauliczny w nowych koparkach gąsienicowych serii C. New Holland’s Hydrotronic Hydraulic System to połączenie wysoko zaawansowanej elektroniki ze złożonym układem hydraulicznym. Dzięki temu systemowi szybkość pracy układu hydraulicznego jest automatycznie i nieprzerwanie dopasowywana do aktualnych warunków pracy gwarantując płynne ruchy ramienia koparkowego i krótsze cykle pracy zarówno przy lżejszych pracach jak i kopaniu w najtrudniejszym gruncie.

Przy konstruowaniu nowych koparek gąsienicowych serii C nie zapomniano również o bezpieczeństwie i komforcie pracy operatora. Nowa kabina EVO, zgodna ze standardami ROPS/FOPS, stanowi bardzo wygodne i bezpieczne miejsce pracy. Zlikwidowanie bocznego słupka kabiny z prawej strony i dodanie kamery cofania ze zintegrowanym, kolorowym monitorem w standardzie gwarantują doskonałą widoczność dookoła maszyny. W pełni regulowany fotel, podłokietniki i konsole boczne oraz automatyczna klimatyzacja, jak i niski poziom hałasu i drgań wewnątrz kabiny maksymalizują komfort pracy operatora umożliwiając mu cały dzień efektywnej pracy.

 

Jeśli chcielibyście Państwo znać więcej szczegółów lub poznać konkretną ofertę na koparki gąsienicowe serii C, serdecznie zapraszamy do kontaktu z najbliższym oddziałem HKL Baumaschinen Polska.